زمان کنونی: 03-22-2019, 05:13 AM درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)



چگونه Phablets موجب تغییر UX موبایل شد


ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
امتیاز موضوع:
 
چگونه Phablets موجب تغییر UX موبایل شد
نویسنده پیام
magbot آفلاین
کاربر معمولی
*

ارسال ها: 8
تاریخ عضویت: Oct 2018
اعتبار: 0
ارسال: #1
چگونه Phablets موجب تغییر UX موبایل شد
چگونه Phablets موجب تغییر UX موبایل شد

به یاد دارید که روزی گوشی های کوچکت تلفن همراه فانتزی و باحال بودند؟ آن زمان رفته است.

گوشی های بزرگ با صفحه نمایش بزرگ به اندازه کافی در حاشیه بوده اند و روندها نشان می دهد که آنها به هیچ وجه نمی روند. وقت آن رسیده است که نحوه طراحی ما برای تلفن همراه با توجه به تغییرات در تعامل کاربری با دستگاه های تلفن همراه نسل جدید و به خصوص فبلت ها بررسی شود.


این کلمه گویای همه چیز است: phone + tablet = phablet.

این گوشی های تلفن همراه استفاده فراوانی دارند ، اما هنوز هم به اندازه کافی بزرگ نیستند که بتوان آن را یک تبلت نامید. به طور خاص، اندازه صفحه نمایش فبلت ها معمولا بین 5 تا 6.9 اینچ (127 تا 180 میلی متر) است. برای مقایسه، در نظر بگیرید که آیفون 5s دارای صفحه نمایش مورب 4 اینچ است.


بنابراین چیزی که فبلت را از گوشی هوشمند متمایز می کند، اندازه صفحه نمایش است. ترکیبی از گوشی هوشمند و رایانه لوحی است.

Phablets جدید نیستند، هرچند که بعضی ها تصور می کردند که تا زمان اعلام اخیر iPhone 6 Plus وجود نداشت. اما حقیقت این است که سامسونگ "با نام تجاری 5.3 Galaxy Note اینچی خود را در سال 2011 تولید کرد که بلافاصله همه گیر شد.

چرا؟ در تحقیقات نشان می دهد که مردم در حال مصرف محتوای بصری بیشتر در دستگاه های تلفن همراه هستند، در حالی که کارکرد اصلی یک گوشی، که تماس های صوتی بود، به پشت صحنه رفت . بنابراین با در نظر گرفتن این تعجب آور نیست که از فبلت انتظار می رود که با نرخ رشد متوسط ​​36 درصد تا سال 2018، بازار را در آینده قبضه کند




انتظار می رود اکثر مصرف کنندگان گوشی های قدیمی خود را با این دستگاه ها عوض کنند. جالب است که حتی این مصرف کنندگان در مورد راحتی استفاده از phablets بیش از گوشی های معمولی مطمئن نیستند. صفحه نمایش بزرگتر می شود، بنابراین ما باید نحوه ارتباط با phablets و طراحی رابط کاربری بازنگری کنیم .


شما احتمالا با نقشه گرمای انگشت شست در نگهداشتن گوشی های هوشمند آشنا هستید .





استیون هوبر اولین بار در سال 2011 در کتاب "طراحی رابط های موبایل" از اصطلاح "منطقه شست" استفاده کرد و با اشاره به آن "راحت ترین منطقه برای لمس با استفاده از یک دست" است. این تحقیق بر پایه تجزیه و تحلیل مشاهدات 1393 گوشی هوشمند در حال استفاده به دست آمد، که نشان می دهد 49 درصد از کاربران گوشی های هوشمند خود را از یک طرف و با یک دست نگه می دارند و بر روی انگشت شستشان تکیه می کنند. با توجه به تحقیقات مشابه :

36 درصد از کاربران گوشی های خود را با انگشت شست یا انگشت روی صفحه نمایش نگه می دارند
15 درصد از کاربران گوشی های هوشمند خود را با دو دست نگه می دارند، از جمله 90 درصد دستگاه را به صورت عمودی نگه می دارند و تنها 10 درصد به صورت افقی


اما چگونه قواعد با phablets تغییر می کند؟


مردم از دست غیر غالب خود استفاده می کنند و اغلب دست ها را عوض می کنند . این به اسمارتفون های مختلف، از جمله فبلت ها اشاره دارد.

هنگامی که به چگونه گی منطقه بزرگ انگشت و تغییر آن در اندازه های مختلف صفحه نمایش نگاه کنیم، واضح است که کاربران در تلاش برای رسیدن به تمام قسمت های صفحه نمایش خودشان هستند. با در نظر داشتن این موضوع می توان انتظار داشت که کاربران در مورد اندازه بزرگ صفحه نمایش نگران نباشند و به راحتی فبلت خود را نگه دارند و ارتباط برقرار کنند.







با توجه به اینکه بسیاری از کاربران چندین کار را با استفاده از phablets خود انجام می دهند، دستیابی به کارایی با یک دست ضروری است. به طور ایده آل باید رابط کاربری تلفن همراه را طوری طراحی کرد تا نقطه های تقابل اصلی در ناحیه ی انگشت شست طبیعی قرار گیرد. به این ترتیب کاربران حتی نیاز به تغییر گرفتن دست نخواهند داشت.

چگونه برای فبلت طراحی کنیم
زمانی گلکسی نوت سامسونگ اولین و تنها فبلت در بازار بود، اما تنها چیزی که می توانست برای ایجاد تعامل آسان تر کمک کند ، یک قلم بود. این تا حدودی کمک می کرد، اما یک قلم فقط یک ابزار مکمل است که همه ما دوست نداریم.

به نظر می رسد اپل برای راحتی کاربران خود در این زمینه کمی بیشتر نگران است. با اعلام آیفون 6 پلاس، آنها همچنین اعلام کردند که در سطح سیستم عامل "قابلیت دسترسی" با دو بار ضربه زدن به صفحه اصلی بر روی صفحه نمایش در داخل منطقه طبیعی انگشت افزوده شده است. این ویژگی قطعا طبیعی نیست، زمان و تعداد مراحل مورد نیاز برای انجام یک کار را افزایش می دهد، اما هنوز گزینه ای است که کاربران دیگر phablet ها آن را ندارند.



یکی دیگر از راه حل ارائه شده توسط لوقا وروبلوکیس این است که موقعیت مهمترین نقاط متقابل در پایین صفحه را تغییر دهیم و ترتیب تمام کنترل ها را از پایین به بالا با توجه به سطح اهمیت آنها تغییر دهیم. من فکر می کنم این ممکن است یک گزینه واقعا مناسب برای توسعه دهندگان iOS باشد اما برای تعدادی از فبلت های آندروید مانند گوگل نکسوس 6 که دارای کنترل نوار پایین است و ممکن است با کنترل های سطح نرم افزاری اختلال داشته باشد.
02-19-2019 02:44 AM
یافتن تمامی ارسال های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
تبلیغات
MapsaControl.ir

ارسال موضوع  ارسال پاسخ 


پرش به انجمن: